Tuesday, December 09, 2008

**Majlis Kenduri Korban Dan AQiQah DI Teratak Keluargaku






naufal,anak abe g

Gulai Daging Merah



Gulai ayam kampung dengan betik



Hari ini diadakan majlis korban dan aqiqah di rumahku.. SO,agak bz la sikit.dah la aku kurang sihat plak..adeh deh..sakit kepala pulun lemang dan daging....
Aqiqah adalah untuk anak abgku dan ank adikku.. Anak abg ku Mohd Fazle Shahmi (ntah betoi dak tah la aku eja) Dan anak adikku Haris Abid..

Daging yang telah dicincang untuk dijadikan kerabu mentah
Abe G(geliga & isteri)


Daging yang belum di masak

Sayur Daging

Air Asam
Kerabu Daging Mentah


AHahhaa..Menu yang paling special..Kerabu Dading mentah..mest korang tak pernah makan .. Dan kalau korang taktahu..tak tahu bahawa daging nie tak dimasak..Tapi,macam telah dimasak..sebabnya..telah dimasukkn dengan macam2 ramuan..Seperti halia,lengkuas,Lada hitam.cabai melaka, kerisik, santan.. SO,daging ni da seperti telah diawet dan dah sebati dengan bahan2 nie..tak rasa la mentahnya daging tu.ehehehhe..Kat kampung aku je korang bleh dapatkan mende nie..so,sapa yang nak rasa,silala mai bertandang ke rumahku :P





7 comments:

ReEn on December 9, 2008 at 9:26 PM said...

Seriously,tak pernah mkn kerabu daging mentah tu!!sedap kee?=)

e.i.s.r.a.a on December 10, 2008 at 3:59 AM said...

salam zulhijjah ke11.
kerabu daging mentah? mesti liat. dah lah daging panas + lengkuas +halia + lada hitam = bertambah2 panaslah eh?

naufal tu rambut kerinting eh? hahahaha... =))

semangat betul si bapak naufal makan eh? ada main sembang2 dengan zaujah si bapak naufal tak? errr... masa sampaikan salam saya tu, depan2 zaujah si bapak naufal kah? hohoho...

RiNa aDRiaNa on December 10, 2008 at 7:21 AM said...

Reen>>> sedap bangat reen,..fuuhhh mai la cnie kalau nak rasa..

ANis>>> mana ada liat..sebba daging utk buatkerabu tu,daging yang terbaik je..takda urat2,,pastu daging tu dicincang halus2 dulu...memang tak rasa liat langsung..meh cnie nti ai watkan .hoohoohh
aahh rambut kerinting gitu la... tak la sembang mana pon dgn wife die..gitu2 ja.hhohohohohsebab tak berapa kenal sgtkan...kim slm blakang zaujah die la..kakakkaakak..

Master Jiraiya on December 12, 2008 at 8:50 PM said...

err... takot nak makan kerabu nih.. :(

RiNa aDRiaNa on December 12, 2008 at 9:09 PM said...

takot toksah makannnnnnnnnnn.akak ipaq ai dlu bila kami bgtaw dia ckp x mkn..pastu die mkn tanpa tau tu kerabu daging mentah,,hahha pastu dia kata sedapppp.so,smpai skrg dia dh minat

taha89 on December 15, 2008 at 3:50 PM said...

kerabu daging mentah?? ngee.... sungguh menakutkan....

.:GaDiS KaLiS PeLuRu:. on December 15, 2008 at 6:03 PM said...

belum rasa belom tau wo0o000o.hahhaa... shushi pon org mkn x boh ape2,ni mcm dh msk tau

 

.:GaDiS KaLiS PeLuRu:. Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino