Sunday, December 21, 2008

**Ibu Zaman Sekarang..Mana Mithalinya


ermmm..kali ni aku nak bicarakan soal mak atau ibu zaman sekarang nie.. Berikutan pemerhatianku dan pengalaman di sekelilingku juga..
Dan menjadi persoalanku serta pertanyaanku..Ibu bagaimanakah yang sanggup membuang anak dan membunuh anak yang mereka kandungkan selama 9 bulan 10 hari?? Bagaimanakah perasaan mereka hingga bertindak sedemikian??? Aduh..Pelik dan hairan aku memikirkanya..Walau aku ni belum bergelar seorang ibu..Tapi,aku cukup tersentuh bila melihat berita kanak2/bayi diperlakukan sedemikian..Ditinggalkan ,malah dibunuh setelah melahirkan.. Layakkah bergelar ibu mereka ini..Sedangkan binatang pon sayangkan anak2 sehingga sanggup mempertaruhkan nyawa..inikan pula manusia yang diberikan akal dan pikiran..sadis sungguh..Kalau bagi aku pon,aku nak je anak2 ini daripada diperlakukan dengan zalim sedemikian sekali...

Aku memang amat marah dan sedih dengan apa yang berlaku ni.. Sedangkan ALLAH dah letakkan darjat yang tinggi untuk seorang ibu.. Tetapi.. Apa yang berlaku?? Bayi yang tak bersalah menjadi mangsa..

Anak sedara aku sendiri aku rasa tak sanggup kehilangannya..Tiap hari duk tengok tak dapat bayangkan kalau kehilangannya.. Tapi,seorang ibu yang mengandungkannya ,menyusukannya,boleh meninggalkanya.. Boleh berlaku ya.. Tak sanggup kalau aku jika dipaksa berpisah dengan anak aku. . Korang bolehkah?? Apa korang berpendapat jika seorang ibu boleh meninggalkan anaknya...

Anak sedara aku .Haris Abit..Yang membuatkan tak dapat lagi tido banyak2.hakhakhak...

0 comments:

 

.:GaDiS KaLiS PeLuRu:. Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino