Saturday, January 24, 2009

**Tapai Pulut


ehemmm.. kemarin mak aku suro buat tapai..dia da siap tanak..so,aku la disuruhnya proses buat tapai tu..adeh... maka aku kata dia buat tak pernah manis... aku buat manis la pulak..so,mau tak mau aku buat la jugak.. lagipon da lama tak makan tapai nie..@penat ni aku tunjukkan macam mana nak buat tapai..simple bangat ja nak buat dia...

ini ragi..



kalau takda ragi ni mana nak jadi tapai tu..
sebiji 8 kupang(80sen).dulu tahun lepas 5 kupang ja aku beli,,adeh deh..mahai kemain .. @pening@pening aku buat dalam sekilo je pulut nie.



Pulut Yang telah digaul dengan ragi

.so ragi yang digunakan tak perlu a sampai sebiji nie..amik setengah je... hancur2kan ragi tadi..dan gaul je dengan pulut bagi sebati.rata.. pastu bungkus la..ehhehee.. aku pakai daun medang


Daun nie kalau balut dia memang aroma dia lain..lagi sedap dari duan pisang...
@gatai




ni yang siap dibungkus...@sengihnampakgigi







ni tapai yang dah jadi..ntah manis ke tidak ntah la
@jelir





:err::pompom:@ipin02@henti

2 comments:

e.i.s.r.a.a on January 24, 2009 at 11:53 PM said...

salam.
waaahhhh.... nampak sedaaaaaaappp...
mahuuuuuuuuu

.:GaDiS KaLiS PeLuRu:. on January 25, 2009 at 2:10 AM said...

wsalam meh la..huhuhuh

 

.:GaDiS KaLiS PeLuRu:. Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino