Saturday, July 11, 2009

**Menjejak Kasih Sepupu Yang Hilang






Minggu lepas..aku senyap beberapa hari kan... ini la sebenarnya yang berlaku..aku sayah aku dan 2 orang sepupu aku pergi ke Pahang untuk mencari sepupu aku yang terpisah selama 40 tahun dari keluarga..4o tahun beb..bukan 4 tahun.. Berbekalkan number telefon,dan kesanggupan orang kampung yang menetap di Jengka 13,kami pergi seawal pagi Rabu 1 Julai 2009.

Sepupu aku,(abang kepada yang hilang) datang tido kat umah aku malam rabu tu dengan isteri nye.Esoknya rabu pagi,kami pergi dulu ke Jeniang,Sik,Kedah untuk mengambil sepupu aku(adik kepada sepupu aku).Dari Jeninag kira2 dalam pukul 11.45 pagi kami bertolak.Sampai Jengka 13 pukul 11 malam.(sampai jugak lagi aku ke Jengka).

Orang yang di jengka 13 nier la yang bawak kami berjumpa sepupu aku tu..Maklang Siah.

Aku tak sempat nak amik gambar masa peetemuan dorang nangis2,sebak sebaik berjumpa tu.sebab aku pon turut menangis,hu3..


Ni orang tua yang bawak lari sepupu aku satu masa dulu tu..yang sembunyikn sepupu aku.Jahat betol.Kuat menipu plak tu..

Siksa wei lalu Jalan dari Jerantut nak ke Benta.Jalan pusing2.macam nak g Cameron Highland:hilo:Jerantut?Hehee Kampung my dier ..

3 beradik yang bertemu setelah berpisah 40 tahun..Yang terpisah tu yang kat tengah tu.
Kami bertolak balik petang 4 JUlai.Windu la kat PC aku selama beberapa hari tu
:puppyeyes:
Aku bersama sepupu-sepupu aku.Masa nie dah nak balik dah nie.Ada iras2 nak serupa ke?
:ha?:..Sepupu Aku dan anak keduanya,angah.

0 comments:

 

.:GaDiS KaLiS PeLuRu:. Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino