Friday, August 23, 2013

Aku, Travian Dan Dia..


Setelah sekian lama, kini aku kembali menulis.. kembali mencurah rasa hati di ruang ini..
Pertamanya,meski apat telah tiada, ingin sekali aku ceritak kepada dia.. Lalu ruang ini untuk ku lakarkan coretan itu..

Apat..
Adri kini,akhirnya berjaya berhenti dari bermain travian.sungguh,Adri dapat.Kerana Adri sudah penat, bermain hanya untuk bahagiakan orang lain.Bukan untuk Adri sendiri..Adri teruskan bermain meskipun sering ingati kata-kata Apat,kerana dia...
u pelan pelan la jauhkan diri ngan trabian ni. .. takyah pepenin sangat.. tapi ai tengok u da jauh da pejalanan u dalam myx5 ni.. nak brenti mmg payah la sbb org len sekarang byk gantung harapan kat u ... mmg berat tugas leader sbb tu ai tak sanggup..

Skrg, bkn jauh je dari Travian malah Adri berjaya mengundurkan diri..Terus mengundurkan diri.Kemungkinan untuk kembali terlalu tipis .. Alhamdulillah...akhirnya Adri dapat ikut pesanan Apat..

u jaga la diri u bebaik deknon.. jgn sbb trabian ni memacm jadi kat u..

-gelak senyum, org tak tau jiwa, itu adalah yg benar, itu adalah keterimaan yg terpaksa-
apathero


.
 Ya,kerana travian..seperti kata apat.mcm2 jadi kat adri.. mcm2 adri harungi..penuh luka.penuh duka.. manis nya sedikit cuma..mungkin kerana Adri tidak bermain kerana diri sendiri..Meski lelah.meski letih meski penat.meski pedih..
Adri main bukan kerana nama.. my6 adri main tanpa sapa pon ketahui bahawa adri yang jaga dan main akaun tu.. adri tidak dibenar untuk buka mulut. hanya berdiam dan main dalam senyap.. Semasa akaun tu mula ,adri disembunyikan dari ketahui, ditipu boleh kata, sebab dual nya orang lain .namanya id pon nama dualnya.. :) akhirnya adri juga diminta  bermain dan menjaga.. seperti apat tahu.. dan kenal siapa adri.. adri akan bermain sepenuh hati.. meski sering disakiti... kuatkan adri.. meski sering disakiti adri terus bertahan hingga ke akhirnya..di bawah ni profile akaun tu.. hanya boleh lakarkan nama B.P G.. bukan GaDiSKaLiSPeLuRu.. adilkan manusia.. hati orang lain dijaga.. hati adri? tak pernah dijaga.. malah seringkali disakiti.. seringkali dilukai..walau apapun yang adri lakukan.. takkan indah dan sempurna..
Allah itu MAHA ADIL.Maha melihat kan.. Adri redha.. apapun adri dah boleh puas hati dengan kerja adri.. medal dan riben unggu  tu adri dapat semua kecuali riben 6 .. kelakar kan. hingga ke akhirnya tak siapa tahu... adri yang ada disebalik nya...


Insyaallah..Adri ingat pesan Apat, Adri sentiasa ingat Allah.. Redha dengan Takdir-NYA... Semoga Apat tenang di SANA... adri kini makin tabah.tabah mengharungi liku-liku hidup..

Kita menjadi bermakna ketika kita telah tiada..

aDRi Mu...


2 comments:

ahmad zamani on August 25, 2013 at 8:27 PM said...

saya ada kenal ker.

.:GaDiS KaLiS PeLuRu:. on August 25, 2013 at 9:50 PM said...

kenai apa?

 

.:GaDiS KaLiS PeLuRu:. Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino