Saturday, August 07, 2010

MYX4 Menghampiri Fasa Akhir


Seperti yang sedia maklum. aku abiskan banyak masa ku sekrang dengan dunia travian... Kalau dlu dengan torrent dan forum.kini hanya travian...Kini MYX4 sudah tak lama akn menuju ke fasa akhir..menawan kg WW dan merebut plan binaan (building plan)

Natar akan tiba kira-kira 300 hari selepas permainan dalam server biasa dan lebih kurang 100 hari dalam server speed.. Natar akan muncul bersama 13 sub-town yg dinamakan ww village..Natar akan meninjau semua pemain..untuk memberitahu ketibaannya.. 13 sub-town natar ni akan menjadi rebutan setiap persekutuan untuk membina ww.. Untuk mengambil kg ww ini.., pemain dikehendaki menawan kg natar tersebut dgn penghulu, senator atau pemimpin..kaedahnya seperti menawan kampung biasa..

Dalam masa kira-kira 2 minggu..plan pembinaan ww akan keluar.. Plan tersebut artifak yg akan keluar dlm bentuk oasis..
Pelan pembinaan kuno adalah pelan yang dimiliki oleh puak Natar. Mereka akan keluar selepas 300 hari permainan bermula. Pemain harus cuba mendapatkan pelan tersebut. Terdapat pelbagai jenis pelan dan yang terpenting adalah untuk membina Keajaibab Dunia (WW). Selepas memiliki pelan tersebut barulah pemain tersebut boleh membina WW ..Seperti biasa pemain dikehendaki menyerang oasis tersebut untuk mendapatkan artifak dgn menggunakan wira.. Sebelum itu pemain dikehendaki memusnahkan perbendaharaan di oasis tersebut.. pemain yg ingin mengambil artifak perlu mempunyai perbendaharaan pd tahap tertinggi untuk menyimpan artifak..Juga rumah agam wira..

Pemain lain tidak akan diserang oleh natar..natar hanya akan meninjau sahaja.. natar cuma menyerang pada kampung ww.. Jadi..hanya 13 kampung yg ditawan sahaja yang akan diserang oleh natar.. 13 id yg memegang kampung ww akan berusaha membina ww (world wonder @ dunia keajaiban) hingga ke level 100.. Sesiapa yg paling cepat membina ww peringkat ke 100 dikira sbg pemenang..Perlu diingatkan serangan natar akan tiba di kg ww..di setiap 5 peringkat ww..iaitu ww pd tahap..5..10..15..20..25..30..dan seterusnya..dan serangan natar tanpa henti ketika ww mencapai level 95 dan ke atas..


Sat jek rasa 4 bulan wew~

0 comments:

 

.:GaDiS KaLiS PeLuRu:. Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino