Friday, June 12, 2009

**Musim Buah Datang Lagi


:scream:Yeyyy..musim buah datang lagi.. maka dengan itu pokok2 buah kat rumah aku pon berbuah.
terutama pokok durian dan rambutan(moktan kata orang kedah) .
Tahun lepas jadi sebijik ja durian pokok tu.tahun nie 3o lebih. alhamdulillah..isi pon cantikkkk...

Ni Semasa buahnya sedang membesar,belum tua lagi masa nie.
nampak je buah macam tak elok.
tapi isi nyum nyum nyum...mabeles..

Buah rambutan(moktan) pon dah masak.tak sempat lak aku nak kuar g amik gmbar buah yang dah masak.
Nie masa buah moktan tua. Banyak jugak jadinya,tapi semut banyak seyh kat buah nie..:hilo:
geram betol. dah buboh ubat pon banyak jugak lagi.degil la semut2 hitam tu.isk...
Nie buah nangka,tapi ntah napa selalu bila masak dia buruk,so..
amik msa tua je la selalunya.Buah gulai nangka..

sedap wo0o0o gulai nangka ikan talang.akak aku dia meniaga ,
so dia la yang rajin balik mai amik buah nangka tua nie.

Ni pulak kalau sapa2 belom kenai.ni la buah kuinin..nampak macam buah pelam kan..tapi,ini namanya kuinin..
banyak seyh buah nie jadi ,tak larat makan ,sedekah bertimba2 je kat kawan2... bend anie kalau kat depan mata, bukan kita nak makan sangat,tapi benda yang takdak depan mata tu la yang kita lapaq sangat..

ehehhe .
:bringiton:kalau sapa nak makan moktan tu mai le umah aku,tapi kait sendiri la na... :ahaha: Tu belum sempat amik gambar buah2 kat kebun di bukit Nyan.Jalan nak p Kubur Panjang. Ala..dekat la dengan rumah fauzi Nan,pemain bola sepak kedah dulu tu.sekarang mana tataw la dia main.. Rumah lama kami dan tempat aku dibesarkan sehingga setahun usiaku.kat sana lagi la macam2 pokok2 dan buah2an ada.
Cempedak,duku,rambai,jering,durian,petai.rambutan.. Banyak pulak tu menjadi buah2 tu musim nie.

.Nanti kalau aku p bleh la bawak camera untuk snap gambar kat sana plak..

1 comments:

- p z a a - on June 18, 2009 at 1:33 AM said...

Saya gila durian nakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk!

 

.:GaDiS KaLiS PeLuRu:. Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino