Wednesday, October 08, 2008

***KeNaNGaN AiDiLFiTRi***


Berlalu la sudah Ramadhan dan 1Syawal.. Sayu jek rasa bila terkenang kan... Bulan ramadhan adalah bulan yang aku sangat suka dan rindui kedatangannya..
Raya Tahun nie abg n kakak ipaq beraya kt Kedah..ikut giliran..so,meriah la sikit rumah aku aidilfitri kali nie dengan riuhan dua ank sedara aku nie...DUa orang pon dah penin kami dibuatnya..



antara kuih raya yang aku buat

SO,raya kali nie aku tak sempat la nak wat hobi aku macam tahun2 lepas..iaitu tdoq..hihihihih..Sempat tdo jap pas p beraya kt umah jiran2 tetanggga dan sedara mara dekat kampung nie sementara tunggu kakak aku ngan fmly dia balik raya cnie dan nak p beraya sekali..sempat la aku tdoq jap..



Baju Raya Raya Ke Dua
Sebelum tu Pergi masjid solat sunat aidilfitri dan ziarah kubur jap pastu.Yang best nya .rakaat kedua imam lupa takbir..dia terus ja baca fatihah.huuhuhh..tah jadi apa nyer solat pon tatau la ritu..:Psebelum solat imam dah pesan,kalau dia terlupa p baca fatihah terus dan tak takbir,dia suruh teruskan jugak..tak payah tegur huhuhuh..so ikut jek la semua :P



Bersama anak2 murid. raya ke-5

Dan dalam masjid tu.masa nak solat tu..aku terpandang la sebelah kanan aku....aha..ustazah aku masa sekolah rendah...Lepas solat dan khutbah..aku tegur la..rupanya..ustzah khadijah nie masih ingt nama aku.fuhh bangga la jugak..bayangkan la.masa aku darjah 5 lagi kot aku..sekarang dah berapa puluh tahun :P dia masih ingat nama aku.. siap sebut tnya nama aku ..tepat sekali..isk..bangga gak aku...dulu masa ngajar dulu dia memang garang ,..huhuhuh...sampai sekarang dia msih ngajar di sekolah Keb.Tualang jugak.smapi dia dah mintak tukar..tak dapat lagi..dia pon nak la jugak merasa sekolah lain lak cmna kan..ni sekolah kat kg sendiri sampai berpuluh tahun dah :P


Baju Raya Ke Berapa tah.
Ziarah la kubur2 sedara mara yang dah pergi..tengok kubur sepupu aku yang meninggal hmpir 40 hari lalu..masih ijau daun nyioq yang dipacakkan di atas kubur dia..cuma yanah mendap jek la.dek ujan sangat..ada yang batu nisan tenggelam sebab tanah mendap..elok la jugak kubur sepupu aku nie tak diletakkan batu nisan lagi..

Ni salah satu baju raya aku.Aku pakai untuk raya pertama nie..


huhu..ni kaler peach..tapi kat cnie nampak pink la sikit kan..


Raya pertama kat umah aku..wat mee rebus.. memang menjadi kewajipan famly aku wat mee rebus raya pertama nie..Sellau pas solat raya aku balik siapkan menu,pastu tido...tapi..raya kali nie..sempat tido jap jek.selalu smpai petang aku tdo dek kerna tak tido semlaman..hehhe..tapi kali nie.. ikut kakak ipaq dan abg serata adik n adik ipaq.. pergi beraya ke rumah sepupu sepapat dan mak sedara yang tinggal berapa orang jek lagi..yang lain dah meninggal dan tak rapat seperti yang telah pergi..sayu jugak mengennagkan mak sedara kesayangan aku yang aku pangei mami dah tiada buat ke sekian kali rayanya...Kalau masa die ada.rumah die meriah dnegan sanak saudara dan anak cucu..AlFatihah buat beliau..


Dengan anak sedare Raya kedua

lupa lak nak amik pic menu raya.hehhehe..

Raya kedua plak.dengan mak ayah.kakak ipaq dan abg p beraya smpai ke jitra..p umah akak aku..dan sepupu sebelah ayah dan umah mak sedare plak...

Raya ke beraya ek..mamasita dan kak ogy sekeluarga datang beraya..hehhe lupa lak..mekasih kepada mereka yang sudi bertandang ke rumah raya ritu..


CIkgu Rosha

Raya ke 5 da start kije..tapi kena p sebelah pagi sebab ada majlis jamuan aidilfitri..melibatkan kami smeua..
Tup2.jumpa lak dengan cikgu roshalina..cikgu Ekonomi Rumah tanggga aku masa form 1 dulu.huhuhuh..tak sangka jugak.ni la himat nyer raya..Rupanya cikgu roshalina mengajar di sekolah yang sama..hehhee



Baju Raya Ke-5

2 comments:

aBG on October 16, 2008 at 2:57 PM said...

hoho..cantiknya baju raya dia.....

RiNa Adriana on October 16, 2008 at 3:22 PM said...

mekasih aBG..hehhe :blush:

 

.:GaDiS KaLiS PeLuRu:. Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino