Friday, February 01, 2013

Ikan Segar Pasar Nelayan & Gulai Temenung



Jumaat yang indah arini.. diajak mak aku ke  Pasar Nelayan Seberang Kota ikut akak aku..sebab duk dengaq cite akak aku yang asik cari ikan segar dan makan gulai ikan temenung kat sini.. maka dari kemarin mak aku dah plan nak ikut p tengok cmne. adakah beza dengan suasana dulunya..Pasar Nelayan Seberang Kota ini terletak kira-kira 1 km dari pekan Kuala Kedah dan 200 meter dari Muzium Kota Kuala Kedah..







 ikan terus dari pukat

Pelanggan telah siap menunggu

Bot nelayan Ikan temenung

Atas Jambatan Seberang Kota

 Best dapat tengok ikan terus dari bot nelayan dan dibuang dari pukat terus kita beli.. arini ikan temenung sekilo RM6 .Kalau cni RM6 .kat pekan sehari dalam RM12 atau kurang2 RM10.. ermmm.. 2 kali ganda dari dibeli terus dari nelayan..
 


 itu yang kita selalu dengar.. ikan mahai..tpi kehidupan nelayan tetap ditahap tu jugak..


Gulai ikan temenung, Pasar Nelayan,Seberang Kota,Kuala Kedah



  ini dia gulai ikan temenung yang top tuu... ikan fresh.mmg best.. Menu kat cni cuma ulam ,sambal belacan ikan temenung goreng dan  gulai ikan temenung..
Kami oder 8 ekoq gulai ikan temenung


 berselera abang ipaq aku makan
 Ramai sangat pelanggan menanti giliran untuk makan.






0 comments:

 

.:GaDiS KaLiS PeLuRu:. Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino