Friday, August 19, 2011

Hidayah Perlu Dicari Bukan Hanya Menanti


AsSalamualaikum..

suka & syukur lihat kwn2 yg mula nk dekatkan diri kembali ke jalan Allah
ke arah muslim &  Muslimah Sejati yg Soleh ..
Alhamdullh mereka dikurniakan hidayah...
Saya sedar.. saya bukannye muslimah solehah..tp dgn izin Allah.. saya cuba untuk melakukan sedaya upaya untuk capai ke tahap itu..dunia da akhir zaman ...
umur kita pon xtau smpai bila..
kalo kita tak berubah sekarang.. bila lg??
mgkin awak da biase dgr smua ni kn..
Awak..asaya syg sgt kat awak...
asaya taknaknk jmpa awak kelak di sana dlm keadaan daif..
awak.. janji Allah itu benar sayang..
saya sedar.. saya juga hanya insan hina yg baru ingin merangkak menjadi seorang mujahidah mukminah..
saya juga banyk kesilapan &  dosa ibarat pepasir di pantai..

Mati tidak mengenal usia. Tak takut ke mati dalam usia muda? Tak sempat nak bertaubat nanti..
Boleh ke cakap kat Malaikat Izrail nanti, tunggu kejap! Lepak la dulu. Jangan ambil lagi nyawa aku.
Hehehee..

Hidayah kan milik Allah.Yup, hidayah, dear...petunjuk yang akan Allah berikan kepada sesiapa sahaja yang Dia kehendaki.Tapi jangan salah anggap, hidayah bukan ditunggu untuk terpilih, tapi hidayah itu perlu dicari.

Berusaha dapatkan hidayah tu...dengan memperbaiki amal kita. Hayati al-Quran, basahkan lidah dan suburkan hati dengan zikrullah, banyakkan ibadah sunat yang lain, insya'Allah Dia akan bagi hidayah kepada hambaNya yang layak.

Jom awak..
kita sama2 ya mencari hidayah Ya Latiff..
sama2 memperbaiki kekhilafan diri..
Hidayah takkn kekal kalau tak dijaga..
diri kita ibarat cawan..jika dibiarkan kosong.. hanya molekul udara yg penuh.. udara itu ibarat seperti syaitan &  perbuatan yg lalai..
perlu dipenuhi dgn air iaitu iman.. ibadah & rasa kehambaan kepada Ya RAbb..
hidayah takkan datang kalo tak dipinta dan dicari awak..
takkan kekal jika di sia2 kan..

Pintalah kepada Allah agar ditetapkan hati kita, moga kita istiqamah mengerjakan kebaikan, dijauhkan dari kemungkaran, sampai tertutup hati kita nak buat dosa.



http://gadiskalispeluru.blogspot.com/

2 comments:

~~Ticer Wann~~ on August 19, 2011 at 7:53 PM said...

thanks 4 sharing.. :)

.:GaDiS KaLiS PeLuRu:. on August 19, 2011 at 11:28 PM said...

welcome :)

 

.:GaDiS KaLiS PeLuRu:. Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino