Saturday, November 14, 2009

Kejamnya L.E.L.A.K.I


heart broken. dalam bahasa melayu hati hancur?
. L.E.L.A.K.I. wahai lelaki-lelaki2..

-mengapelah anda semue suke menyakiti hati seorang wanita? tahukah anda bahawa wanita sangat2lah sensitif?

-mengape perlu ucapkan sayang sekirenye anda xsayang? murah sangatkah perkataan sayang tu? perkataan sayang hanya sekadar untuk mengayat awek2 bagi tersangkut dlm perangkap anda kah?

-perlukah anda menunjukkan ego setiap kali berlaku perselisihan dengan pasangan anda? mengapa wanita sahaja selalu perlu mengalah? mengapa? jatuh standardkah sekiranya anda mengaku kesalahan anda pada wanita?

-mengapekah xreti memujuk setelah membuat seseorang wanita itu merajuk? xreti kah? jika tidak reti, bagaimana pula anda boleh mengayat awek anda semasa mula2 dulu? bukan itu satu persuasion juga kah?

-mengapa kejam sehingga membuat wanita menangis? adakah anda tahu, setiap titis air mata wanita itu ibarat setitis darah hasil torehan hati seorang wanita? alangkah kejamnya lelaki, hanya tahu menabur janji manis, jarang sekali dikotai. apabila diperlukan, baru wanita di cari, apabila xdiingini, dicampak merata-rata.

maaf saya pinta sekiranya entry kali ini menghentam lelaki habis-habisan. saya terluka kerana lelaki, rakan2 baik saya juga terluka kerana lelaki.penat saya melihat rakan2 menangis, mencari kesalahan sendiri setiap kali berlaku perselisihan dgn psgn masing2. ade juga yang ditinggal begitu shj tanpa khabar berita. adilkah semua ini bagi seorang wanita, yang sanggup berkorban segalanya demi kekasih hatinya? inikah balasan yang sepatutnya? aduhai lelaki..



10 comments:

hans on November 14, 2009 at 10:02 PM said...

kadang2 wanita tu boleh elak dari lebih derita kerana seorang lelaki tetapi wanita tu yg terlalu memberi harapan kepada dirinya sendiri

memang ramai lelaki yg kejam tetapi salah wanita kerana terlalu lama membiarkan diri mereka diperlakukan sedemikian rupa...

|arieza| on November 15, 2009 at 3:01 AM said...

kita boleh hidup tanpa lelaki.. mungkin bkn utk selama2nya.. tp cukuplah buat seketika.. be strong k dear :)

bak kata hans, dont put too much hope. coz sometimes hope can hurt u..

Fatt Chin Choy on November 15, 2009 at 4:24 AM said...

aku nak jadi nyah ler cam ni

abe long on November 15, 2009 at 11:12 AM said...

da byk kali aku cube komen tp asik xdpt ja..tp kali ni aku try lagi..
Aku tertarik dengan entri yang kamu utarakan di atas. Begitu menarik sekali. Tapi apabila aku berkunjung ke blog perempuan, inilah persoalan yang aku selalu jumpa dan bile aku jalan2 di blog pihak lelaki seperti aku, wanita pula yang dipersalahkan. Jadi, siapa sebenarnya yang harus dipersalahkan? adakah kami kaum lelaki or kamu kaum perempuan?
Aku akui, mmg ada lelaki seperti itu dan aku juga berani mengatakan terdapat juga wanita seperti yang kamu entri kan. Kamu berkata sedemikian mgkin kerana selama ini kamu berjumpa dengan lelaki seperti itu, Jadi trus kamu simpulkan semua lelaki seperti itu. tapi pendapat aku, usahlah kita persoalkan siapa yang salah dan siapa yg teraniaya. Adalah lebih baik jika kita BERMUHASABAH PADA DIRI KITA SENDIRI. APA SILAP YANG TELAH KITA LAKUKAN ATAU MGKIN INI SATU UJIAN DAN DUGAAN DARI YANG MAHA KUASA cuma yg boleh kita buat, doa n mintak bantuan DIA agar kite tidak terserempak lagi dengan owang yg sedemikian

mamamin on November 15, 2009 at 11:55 AM said...

lelaki dimana pun sama, cuma sama ada dia lebih pada negatif atau positif.. tapi the bottom line.. man are still a man, full of surprises dan tipu daya..

Pasal bagi alasan, belajar dengan lelaki.. tip top no.1

adeh! kalau mama nak komen pasal lelaki ni, sampai esok x abes, i dont say i hate man ok.. but i hate the attitudes.. :P

neway, pakai baju kalis peluru kan?
so ledakan itu tidak akan sampai merosakkan hati..

all the best!!!

p/s: sori my first komen dah merapu2.. :)

.:GaDiS KaLiS PeLuRu:. on November 15, 2009 at 1:16 PM said...

terima kasih atas komen semua :P yup dier arieza. be da strong girl:$

Mr. tercabut on November 20, 2009 at 2:12 AM said...

Mr. T nak komen jugak.. walaupun dah lambat.. hehe..

tak semua lelaki cam tu...

walau marah camna pun seorang perempuan itu, dier memang perlukan seorang laki..

macam tu jugak laki.. dier perlukan seorang wanita...

kekadang ... mungkin dipertemukan laki cam nie... ALLAH nak uji kita.. kita kuat tak hadapi semua nie...

Mr. T harap.. tabah dan berhati-hati sentiasa.

.:GaDiS KaLiS PeLuRu:. on November 20, 2009 at 10:54 AM said...

:P tabah..ya..mengapa lelaki leh wat cmtu

Anonymous said...

love means u giving ur heart 2 someone else and trust him/her not to break it.....

.:GaDiS KaLiS PeLuRu:. on November 21, 2009 at 10:55 PM said...

em trust him.not to break it..but...

 

.:GaDiS KaLiS PeLuRu:. Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino