Tuesday, September 10, 2013

Status Halal Secret Recipe


Isu Secret Recipe sedang dihangatkan semula di media baru dan whatapps. Isu tersebut adalah isu lama yang dikeluarkan kembali. Pihak syarikat telah mengambil langkah pembetulan dan proses sertu telah dilakukan. Punca wujudnya dna babi adalah dari sumber bahan mentah oleh pembekal. Halal adalah melibatkan satu rantaian pembekalan yang besar. Jika satu sumber tercemar, ianya memberi kesan kepada semua yang berada pada rantaian yang terlibat.




Artikel berkenaan bertarikh pd 2011. Secret Recepie mempunyai sijil halal yang sah Sehingga 2013. Puratos juga mempunyai sijil halal yang sehingga 2014.

Boleh semak maklumat lanjut di http://www.halal.gov.my/v3/index.php/ms/direktori-halal-malaysia/126-direktori-halal-malaysia
 


Seandainya kita menerima berita sebegini, semak kesahihan status halal melalui direktori halal Malaysia di www.halal.gov.my atau gunakan aplikasi mobile myJakim atau HDC Halal Apps.


0 comments:

 

.:GaDiS KaLiS PeLuRu:. Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino