Tuesday, August 20, 2013

Mee Udang Pulau Sayak


Pulau Sayak ni letaknya di Kuala Muda, Kedah.Jalan dari Tikam Batu ke Kota Kuala Muda dan sebelum sampai Pantai Merdeka ada simpang ke kiri ,ada papan tanda..jalan sempit.sebab jalan kampung.. selekoh pon banyak..Selepas FRI .Kalau dari Highway Utara Selatan... Exit Sungai Petani (S) Selatan. Ikut signboard ke Tikam Batu then ke Kuala Muda @ Pantai Merdeka. Pastu akan jumpa signboard ke Pulau Sayak... Tak la jauh mana dlm 30 minit.

Selepas bawa adik aku Naim ke temuduga Jurutera di Kilang Intel di Kulim..ayah aku mmg awai2 lagi dah plan nk singgah makan mee udang.. dah jadi macam ketagih la pulak.. lalu ja kena singgah. huhuhu... Kali pertama kami makan di Yusoh Mee Udang Pulau Sayak.. kami ingat yang tu la tersedap .. Masa p majlis kokurikulum kat Kulim aritu.singgah di rumah sepupu ,dia yang bgtau pulak yg sebelah Yusuf tu lagi sedap. yang ada kubur lama katanya.So. kami plan try yang nie pulak....Pergghhh mmg jauh bez dengan yang sebelah aritu.. sbb  yang nie mee dia menyerap rasa ..kiranyha semua rasa la.. mee tak keras.. terbaikkk.. betol la ckp sepupu aku Bang Ad..berbaloi lah sebab sedap bila menghirup kuahnya..

.



So,Ini kali ke 3 kami pekena mee udang kat Pulau sayak....Yaakob Hashim Mee Udang  lagi.. Aku oder Mee udang dengan Maggi Udang sebab Mee udang utk second round lambat.. so aku try la maggi udang.. takleh nk lawan mee udang la.. huhuh... adik aku pon 2 pinggan sama macam aku.. aku kan memang kuat makan.besaq je idak nyer.. Allah tak izinkan aku membesar lagi.. hehehe..

 Dijual pada harga RM 8 sepinggan ia merupakan perbelajaan yang amat-amat berbaloi sekali untuk menikmati sepinggan mee udang yang berkualiti. Dibandingkan dengan tempat-tempat lain, untuk sepinggan mee udang kita perlu berbelanja sehingga RM 15 ke atas dan ada di sesetengah tempat, udang tersebut ditimbang dahulu sebelum ia dimasak bersama dengan mee. Perkara tersebut tidak berlaku di Pulau Sayak.

Kami memang tak makan dari pagi.. so mmg kebulur la jugak... huuuuuuuuu...

 Dari tol sungai petani cuma dalam 30 KM sahaja... Jalan ke Pantai Merdeka. IKut je signboard tu..
Dari Kulim nak ke Pulau Sayak tu adalah ambil masa dalam satu jam

0 comments:

 

.:GaDiS KaLiS PeLuRu:. Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino