Wednesday, April 10, 2013

PERKEMBANGAN KES BULI PELAJAR SEKOLAH


PERKEMBANGAN KES BULI PELAJAR SEKOLAH:

Hasil semakan dan maklumat orang ramai, pihak PDRM mendapati bahawa klip video kes buli yang tersebar menerusi media sosial yang berlaku pada 4 Mac 2013 lepas telah diselesaikan oleh pihak sekolah bersama pihak Pejabat Pendidikan Daerah.
Pelajar kes buli SMK Tun Hussein O
nn Seberang Jaya ditahan polis.  . Ternyata tindakan pantas orang awam yang melaporkan video tersebut telah membuahkan hasil. Kini kesemua tiga pembuli dibuang sekolah setelah didapati bersalah dan kes akan disiasat mengikut seksyen 147 kanun keseksaan kerana kesalahan merusuh. Antara suspek utama adalah Munir Ismail  yang memulakan pergaduhan dan memukul mangsa dengan teruk.

 Pihak polis telah menerima satu laporan polis berhubung isu ini dan satu kertas siasatan telah dibuka dan akan menjalankan siasatan di bawah Seksyen 147 Kanun Keseksaan (Akta 574) kerana merusuh.

Pelajar Kes Buli SMK Tun Hussein Onn Ditahan Polis

Pergaduhan bermula apabila kumpulan ini tidak puas hati akibat tindakan ketua kelas melaporkan kumpulan pelajar ini membawa telefon bimbit ke sekolah. Rakaman yang tersiar di youtube menyebabkan tindakan kumpulan samseng ini dikutuk kerana dianggap tidak berperikemanusian.

 Jadikan kes ini sebagai pengajaran.. mmg di seluruh Malaysia kes ni brleluasa.. tp tak ramai tahu.. pengaruh filem or kongsi gelap or pertubuhan2 yg guna nama melayu tp sebenarnya pertubuhan samseng..

1 comments:

Anna on April 14, 2013 at 5:30 PM said...

tak baik tau.. u dah kira berfitnah tau tak sekarang ni.. si ayib dgn luqman hakim tu x terlibat pun. si ayib tu just kasi nasihat je kt ijat tu soh tutup acc fb . yg si akim tu plak sebab muka dya mirip dgn munir. akim tu dh buat report polis dh sbb org bash dya 'kata dy terlibat dlm kes tu' so.. pembuli yg sbnrnya ialah hery,munir dan ijat. dyorg dh kena tngkap dah pun. Fitnah smakin berleluasa.. siasat dlu sblum cakap. biar polis je buat keja. yg gtal menyebuk keja polis tu kenapa? dapat gaji keerr?

 

.:GaDiS KaLiS PeLuRu:. Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino