Tuesday, August 30, 2011

TRaViaN:Tips SeMasa Waktu Keamanan


Salam aidilfitri..

Huhuhuh..malam raya sempat lagi aku post entri berkaitan travian kan.. bukan apa..waktu keamanan yg diberikan pihak travian bukannya selalu... Server tcx myx lepas pon takda waktu keamanan sepanjang berlangsung..So.,kat sini saya ingin berkongsi sedikit tips untuk anda yang masih belum tahu apa keistimewaan ketika waktu keamanan dan dan apa perlu anda lakukan...Bukan yang baru main je tidak tahu akan hal ini.. tetapi mereka yang telah lama main pon tidak tahu juga.. Siapa yang mendengar http://radio.fewett.org/ beberapa malam yang lalu.. sudah tentu dapat mendengar tips yang saya kongsikan di sana :)
Kat bawah ni saya berikan sedikit tips untuk anda .:-

**Jika anda ingin menggunakan semaksimumnya crops anda.. anda boleh hantarkan askar anda ke mana-mana  kampung yang tidak aktif berdekatan dengan kampung anda.. Kalau jauh sangat kang makan masa pulak nak tarik balik..T4 version tiada tarik balik askar serta merta.heheheh..So.anda boleh gunakan semaksimumnya crops anda.Bayangkan jika crops anda di level 18.. sudah tentu lumayan tanpa troops di desa tersebut..Dan anda boleh gunakan troops tersebut untuk NPC dan membuat askar atau pembangunan kampung anda ..Inilah masanya anda bermain pop dan naikkan populasi acc anda..dan membuat askar..
   Anda jangan risau.. Troops/askar anda tidak akan mati walaupon sekor di waktu keamanan..Meski pon crops di kampung anda -ve ..Kerana sememangnya di waktu keamanan TIADA KEMATIAN askar.. datang la 1000 wave pon ke kampung anda di waktu keamanan.. Wave tersebut tidak akan dapat mematikan troops yang ada di  dalam kampung anda ..Dan kampung anda tidak akan terjejas meskipon wave tersebut adalah cata. . Contoh Report yang akan anda perolehi adalah seperti di bawah ini..

Dan troop /wave yang datang tersebut akan kembali semula ke kampungnya dalam bentuk bantuan dengan selamat meskipon defend ada di kampung anda.. :) So.. anda boleh ucapkan Selamat hari raya kepada teman2 anda melalui cara ini.hehehe.

***OPSSS..jangan lupa tarik kembali  askar yang anda parking di kampung yang tidak aktif tersebut bila waktu keamanan hampir tamat,.. nanti bila sudah habis waktu keamanan,.mati kebuluran pula troops anda..

**Untuk pengetahuan anda juga.. Pihak travian telah memberikan keistimewaan berupa acc plus di acc travian anda di waktu keamanan.. Sangat istimewakan ... Gunakan semaksimumnya apa yang diberikan di waktu kemanan ini

**Selamat menikmati waktu keamanan . Selamat menyambut aidilfitri :)

..







http://gadiskalispeluru.blogspot.com/


0 comments:

 

.:GaDiS KaLiS PeLuRu:. Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino